UDSTILLER 2023

19. januar 2023 blev det besluttet at udskyde New Nordic messen på ubestemt tid.

Præsenteres i samarbejde med Jewellery of Denmark


Copenhagen Exhibtion Group står igen for gennemførelsen af branchens fagmesse New Nordic Jewellery & Watch Show Copenhagen, men den laves efter opdrag fra Jewellery of Denmark, branchens leverandørforening. Du kan løbende holde dig opdateret om nyheder i branchen, ved at tilmelde dig Jewellery of Denmarks nyhedsbrev der udkommer flere gange i måneden. Det skal understreges at det er gratis at modtage brancheforeningens nyhedsbrev.


TRYK HER og tilmeld dig til at få Jewellery of Denmarks nyhedsbrev.


Reserver en konkret stand, helt uforpligtende...


Du kan helt uforpligtende reservere en konkret stand, og dermed sikre dig en rigtig god placering på messen. I løbet af første kvartal 2023 udsender vi ordrebekræftelser til alle udstillere, der har reserveret en stand; og når udstilleren underskriver og returnerer ordrebekræftelsen, så bliver reservationen bindende. Det betyder, at når udstilleren underskriver, så kan man se, hvilke andre udstillere der har reserveret stand på messen. Sagt på en anden måde, som udstiller kan man danne sig et godt overblik over af messen inden, man binder sig til sin standreservation. 


Efterhånden som div. firmaer reserverer stand på New Nordic Jewellery & Watch Show Copenhagen, så bliver standplanen opdateret på denne hjemmeside, så alle kan se, hvem der forventes at udstille samt se hvor de er placeret på messen; og sluttelig kan man se, hvor der fortsat er ledige stande.


TRYK HER for at kontakte os mht. at reservere en stand.


Se nyeste standplan her


TRYK HER og se nyeste version af New Nordic Jewellery & Watch Show Copenhagens standplan.

Standpriser


Der er to måder at deltage som udstiller på New Nordic messen. Du kan dels booke en normal stand (se beskrivelsen herunder), og du kan deltage i vores nye udstillingskoncept New Nordic Village (beskrevet lidt længere herunder). 


Normal stand


Pris pr. m2 op til 35 m2:           Kr. 1.755 pr. m² ex. moms

Pris pr. m2 36 m2 og derover:  Kr. 1.535 pr. m² ex. moms


Køber du en stand over 36 m2, så betaler du 1.535 kr. pr. m2 for alle m2.

                                                 

Mindste standstørrelse er 4 m2 (2x2 m).


Tilmeldingsgebyr


Tilmelding pr. udstiller kr. 4.125,-

Tilmelding pr. medudstiller kr. 498,-*

(*dvs. separat optagelse i onlinekatalog og div. trykte versioner af udstillerlisten)


Inkluderet i standlejen for normale stande


Følgende er inkluderet i standlejen:

Vægge til naboer (2½ m. hvide vægge) - Ø-stande kan få vægge på op til 2 sider af standen

Belysning: Hallens generelle belysning

1 stk. strømforsyning på ca. 1,5 kW (leveres i en 3-stiksdåse)

1 stk. rundt cafébord for hver 12 m² (dvs. alle får dette og stande på 24 m² får dobbelt op)

2 stk. caféstole for hver 12 m² (dvs. alle får dette, og stande på 24 m² får dobbelt op)

WiFi

ePoint uploads så du kan scanne besøgerbadges på dine stand

Optagelse i onlinekataloget inkl. 2 profiltekster samt onlinepakken som består af firmalogo i online-  kataloget, upload af op til 10 fotos samt en video på din side i onlinekataloget


Standene opbygges uden skiltefrise/baldakin, og man må ikke bygge over de 2,5 meter; ligesom man ikke må hænge skilte eller andet op over standen i en højde over de 2,5 meter. Hvis man fravælger bord og stole eller andet, så vil standlejen ikke blive reduceret.


Vi opsætter et standskilt som vist på nedenstående foto ved hver stand. Og her indsættes det firmanavn og standnummer som vist på fotoet her til højre.


New Nordic Village


Vi har lavet et nyt udstillingskoncept vi kalder New Nordic Village. Dette er et større fælles areal; hvor start up firmaer, eller blot firmaer der ikke ønsker en større stand, kan udstille på messen til et beskeden beløb. Hele området får ens farvet gulvtæppe, og i midten etableres caféborde og stole, så man (udstillere i NNV) kan sidde her og holde møder med sine kunder. Herudover etableres der belysning i arealet; og hver udstiller får så et glasmontre samt en høj barstol. Man kan deltage i dette nye udstillingskoncept for kun 5.975 kr. ex. moms. Og man bliver på lige fod med alle andre udstillere optaget i online kataloget samt i Quick guiden og alle øvrige steder hvor udstillerlisten offentliggøres. 


Betalingsbetingelser:


1. rate: Onsdag den 1. marts 2023 - Tilmeldingsgebyr + 50 % af standlejen

2. rate: Torsdag den 1. juni 2023 - Resten


Generelle lejebetingelser


TRYK HER og se vores generelle lejebetingelser.


Medlemsrabat


Jewellery of Denmarks medlemmer får en medlemsrabat på kr. 412 ex. moms pr. m2. Hvis et medlem f.eks. har en stand på 12 m2, så får det pågældende medlem 12 x 412 kr. = 4.950 kr. ex. moms i rabat. Evt. nye medlemmer skal senest kunne dokumentere deres medlemsskab inden 1. marts 2023 for at kunne opnå rabatten.

TRYK HER og få information om medlemsskab af Jewellery of Denmark. Det skal understreges at medlemmer der deltager i New Nordic Village, ikke opnår nogen rabat. 


Åbningstider


Onsdag den 16. august: Standene opbygges - enkelte udstillere kan få dispensation til indflytning 

Torsdag den 17. august kl. 08.00 - 22.00 indflytning for udstillerne

Fredag den 18. august kl. 10.00 - 17.00 åbent for fagpublikum** (udstillere kan komme ind fra kl. 08.00)*

Lørdag den 19. august kl. 10.00 - 17.00 åbent for fagpublikum (udstillere kan komme ind fra kl. 09.00)*

Søndag den 20. august kl. 09.00 - 17.00 åbent for fagpublikum (udstillere kan komme ind fra kl. 08.00)

Søndag den 20. august kl. 17.00 - 24.00 udstillerne flytter ud, og standene nedbrydes


* Fredag og lørdag skal udstillerne senest forlade hallen kl. 17.30

** Messen er en lukket fagmesse, så det er kun fagpublikum med et tilknytning til branchen der må besøge

     messen.


Bella Center er teknisk operatør (Udstiller Håndbog, Bestillingsskemaer, Katalog, Glasmontre osv.)


Bella Center står for standopbygning samt ekstraleverancerne til standene. Så skal du f.eks. bruge ekstra udstyr, diske og/eller gulvtæppe, så kan du bestille dette hos Bella Center og det står klar, når du kommer for at gøre din stand klar. På denne side vil der senere blive givet adgang til bestillingsskemaer osv. dels fra Bella Center og dels fra Copenhagen Exhibition Group. 


Logistik/godshåndtering


Skal du have transportereret udstyr/standinventar til og fra Bella Center, så kan DSV hjælpe dig, (imod betaling forstås); ligesom DSV kan hjælpe dig med opbevaring af tomgods under selve messen. Derved står dine ting klar på standen, når du ønsker det. Og tilsvarende bliver dit tomgods kørt frem til standen, når du skal pakke sammen.


DSV Solutions A/S

Henrik Glendorf


Emma Gads Vej - Gate 1

DK-2300 København S

+45 43 20 30 40 Tel.

+45 43 20 38 53 Direct Tel.

+45 40 40 39 89 Mobile


Mail: henrik.glendorf@dk.dsv.com


Særaftale med Bella Sky hotellet


Lige ved siden af Bella Arena er Bella Sky hotellet med over 800 værelser. 


Vi har lavet en særaftale med Bella Sky hotellet, så udstillere og besøgende får rabat når de booker værelse ifm. New Nordic Jewellery & Watch Show CPH 2023. Når vi kommer ind i det nye år, så kan du finde et link her, hvor du kan bestille dit værelse på Bella Sky hotellet. 


Link til bookning på Bella Sky hotellet: (kommer her i det nye år)


Messehåndbog 


Foråret 2023 udsender vi en messehåndbog med div. informationer om New Nordic Jewellery & Watch Show Copenhagen 2023, og i denne messehåndbog vil der også være links til bestillingsskemaer hos Bella Center samt til evt. andre underleverandører til messen. Messehåndbogen uploades ligeledes på denne side, så du med et klik kan komme ind på vores uploadside.


Onlinekatalog


Vi etablerer igen et onlinekatalog som får sin egen menuknap på denne hjemmeside. Vi lægger oplysninger ind om den enkelte udstiller (firmanavn, firmalogo, kontaktoplysninger). Herudover uploader vi to profiltekster om den enkelte udstiller (tages typisk fra udstillerens hjemmeside). I løbet af maj måned åbnes online- kataloget; og ca. 1 måned før får den enkelte udstiller username og password til vores UdstillerForum. Dvs. udstilleren selv kan tjekke, om bl.a. profilteksterne er som ønsket. Og hvis ikke, kan udstilleren selv ændre teksterne direkte i UdstillerForum. Ved samme lejlighed kan udstilleren også uploade op til 10 fotos samt 1 video på udstillerens egen side i onlinekataloget. Og volder uploadprocessen problemer, så send fotos og video til jesper.andahl@gmail.com og vi klarer det for dig. 


I onlinekataloget laves også produktkategorier, dvs. at udstilleren selv kan angive, hvilke produkt- kategorier man (udstilleren) har produkter inden for. F.eks. hvis en udstiller har øreringe og halskæder, så tilmelder udstilleren sig disse kategorier. Når en besøgende trykker på øreringe og halskæder, så kommer kommer der en liste over udstillere inden for disse to kategorier. Herudover kan udstilleren også selv lægge søgeord ind i onlinekataloget, så har man specielle produkter, der måske ikke indgår i de eksisterende produkt- kategorier, så kan man selv sætte dette ind som et søgeord.


TRYK HER og se hvordan online kataloget fungere (fra en af vores andre messer).


ePoint - system til scanning af besøgerbadges på din stand


Inkluderet i standlejen er, at du ubegrænset kan benytte vores ePoint-system. Når alle besøgende skal ind på messen, så skal de registrere sig i vores besøgerregistreringssystem. I april måned åbnes besøgerregistreringssystemet, hvorved besøgende kan pre-registrere sig og få tilsendt deres adgangsbillet med det samme. Alternativt kan den besøgende også registrere sig, når de ankommer til messen, hvor vi i indgangen har servicemedhjælpere samt computerudstyr stående klar. Med ePoint systemet kan hver udstiller scanne de besøgende på udstillerens stand; og derved får udstilleren automatisk de oplysninger, som den besøgende har afgivet, når han/hun registrerede sig i vores besøgerregistreringssystem. ePoint- systemet fungerer som udstillerens eget CRM-system (Customer Relationship Management) - dvs. at udstilleren selv kan definere en række elementer i systemet, f.eks. hvis man har flere sælgere på standen, så kan det noteres, at besøgeren har talt med Klaus Hansen, (eller hvad sælgeren nu hedder). Man kan også sætte produktgrupper ind samt aftalt opfølgning. Så kan man se at besøgeren talte med Klaus, at han/hun er interesseret i halskæder, og at aftalen er, at Klaus kontakter den besøgende inden for de næste to uger. Rent praktisk downloader udstilleren vores ePoint-app, hvorved udstilleren med sin smartphone og/eller tablet selv scanner de besøgende på standen. Og oplysningerne kan løbende følges ved at logge sig ind i systemet; og efter messen kan udstilleren selv uploade oplysningerne ind i udstillerens eget CRM-system "derhjemme".


Forbindelse mellem onlinekataloget og ePoint


Når udstilleren har ePoint, så kan udstilleren se, hvilke besøgende der i online kataloget har sat udstilleren på "my list". Når man som besøgende går ind i onlinekataloget, så kan man sætte udstillerne, der har ens interesse på "my list". Dvs. hvis den besøgende på forhånd har besluttet sig for at besøge sine 10 nuværende leverandører, så kan besøgeren lave en liste over disse 10. Dette kan også gøres på en smartphone, så man på telefonen har oplysningerne om sine 10 leverandører (herunder standnummer osv.). 


Når man som udstiller har ePoint, så kan man se, hvilke besøgende der har sat den pågældende udstiller på "my list". Efter messen kan man f.eks. tjekke om besøgeren reelt besøgte ens stand; og hvis den besøgende ikke nåede dette, så kan man jo sende en mail, eller på anden vis kontakte den besøgende med henblik på at få et salg til den besøgende.


Alt hvad man lægger ind i ePoint (sælgerens navn, produkt kategorier osv.) kan med et tryk på en knap (i UdstillerForum) genfremkaldes i år to, hvorved man som udstiller undgår at skulle lave det hele forfra.


Udstillerkit og dit unikke link til besøgerregistreringen


Alle analyser viser, at den vigtigste markedsføring forud for en fagmesse, er den markedsføring, som udstillerne på messen selv foretager overfor sine kunder. Sagt på en anden måde, det er meget vigtigt, at udstillerne markedsfører deres deltagelse over for sine kunder. For at hjælpe udstillerne laver vi således et udstillerkit, så udstilleren selv kan downloade forskellige grafiske elementer fra New Nordic Jewellery & Watch Show Copenhagen 2023. I kittet er der bl.a. banner, som udstilleren kan benytte på sin hjemmeside eller som footer i udstillerens emails. Udstillerkittet sendes elektronisk til hver udstiller i april/maj 2023.


TRYK HER og kom til vores Download side med div. grafiske elementer fra 2022, som du så kan downloade til eget brug. De grafiske elementer for 2023 messen vil først være klar i det nye år.


Alle udstillere deltager i konkurrence om champagne

Hver udstiller får sit unikke link til besøgerregistreringen, dette kan udstilleren så lægge ind i de bannere (beskrevet ovenfor) og sætte ind på f.eks. udstillerens hjemmeside eller i udstillerens elektroniske newsletter. Rent praktisk vil dette unikke link lægge i UdstillerForum, så når udstilleren får username og password inkl. et link til UdstillerForum, så logger udstilleren ind i UdstillerForum, hvor det unikke link ligger (dette sendes i foråret 2023). Udstilleren kan således følge hvem af udstillerens kunder, der har registreret sig for at besøge messen. 


Alle udstillere deltager automatisk i en konkurrence om 6 flasker champagne; så den udstiller, der har fået flest kunder til at registrere sig til at besøge messen, er vinderen af konkurrencen.


Fagmagasiner AuClock er mediepartner


Fagmagasinet Auclock er messens officielle mediepartner. Det betyder, at august udgaven af Auclock vil have fokus på New Nordic Jewellery & Watch Show Copenhagen. I messenummeret vil du kunne finde en udstillerliste, standplan og spændende information om, hvad du ellers kan opleve på messen. Udover selve magasinet står AuClock også for en quickguide (lige ledes med udstillerliste og standplan) som uddeles gratis til alle besøgende på messen i august. 


Oplag: ca. 1.300

Materiale deadline: 4. juli 2023

Udgivelse: 9. august 2023


Kontaktperson for annoncering i AuClock: Beth Vinther Lillegård, tlf. +45 2571 5122 Mail: beth@guldsmed.dk